Geschiedenis

De Soos is opgericht in 1969. Het huidige soos gebouw werd betrokken in oktober 1992. Vanaf die tijd is de soos flink gegroeid, maar ook aardig verbouwd.
Zo heeft het gebouw al verschillende verbouwingen doorstaan en er zullen er naar alle waarschijnlijkheid nog genoeg volgen.
De Soos is in termen een vereniging en de officiële naam, die in 1969 is vast gelegd luidt: Vereniging Jeugdsocieteit Amicale. Maar bij ons beter bekend als: De Soos.
De soos wordt gerund door vrijwilligers die vele uren en dagen in de week spenderen om de vereniging te doen groeien of te verbeteren.
In de huidige situatie zijn er ongeveer 60 vrijwilligers werkzaam verdeeld over een aantal werkgroepen, met daarboven een bestuur dat veel organisatorische zaken op zich neemt.